مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب به نقل از جدیدترین تحقیقات مجلات معتبر پزشکی دنیا، 15 تا از علایم بارداری در روزها و هفته های اول را در اختیار شما قرار می دهیم. علایمی که در بسیاری وبسایت های فارسی می خوانید عمدتا در تحقیقات جدید رد شده اند و با موارد زیر به راحتی می توانید تشخیص دهید که آیا باردار هستید یا نه؟

Ù?شاÙ?Ù? Ù?اÛ? باردارÛ?

مقدمه

با اینکه تست های بارداری و سونوگرافی تنها راه تشخیص قطعی بارداری است، اما نشانه ها و علائم دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند نشان دهنده بارداری باشد. زودرس ترین نشانه های بارداری می توانند بیشتر از یک قاعدگی عقب افتاده باشند. این نشانه ها همچنین ممکن است شامل حالت تهوع صبحگاهی، حساسیت به بو و خستگی باشند.

نشانه ها چه زمانی شروع می شوند؟

هر چند غیر عادی به نظر می رسد اما اولین هفته بارداری شما، بر اساس تاریخ آخرین روز قاعدگی شما تعیین می شود. آخرین قاعدگی شما به عنوان هفته اول بارداری شما در نظر گرفته می شود؛ حتی اگرشما در آن زمان هنوز باردار نبوده اید.

تاریخ احتمالی زایمان با استفاده از اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه می‌شود. به همین دلیل، هفته‌های اولیه که علائم بارداری هنوز پدیدار نشده اند نیز، جزء بارداری 40 هفته ای محاسبه می شوند.

1-گرفتگی ماهیچه ای و لکه بینی در اوایل حاملگی

از هفته 1 تا هفته 4 همه چیز هنوز در مرحله سلولی در حال انجام است. سلول تخم بارور شده، یک بلاستوسیست (یک گروه از سلول ها که با مایع پر شده‌اند)، تشکیل می‌دهد که به ارگان های جنین و اجزای بدن تبدیل خواهند شد. حدود 10 تا 14 روز (دو هفته) پس از نزدیکی، بلاستوسیست در اندومتر یا آستر رحم لانه گزینی خواهد کرد. این عمل باعث خونریزی هنگام لانه گزینی خواهد شد که ممکن است با یک قاعدگی خفیف اشتباه گرفته شود. چند نشانه از خونریزی لانه گزینی شامل موارد زیر است:

  • رنگ: ترشحات ممکن است صورتی قرمز یا قهوه ای باشد.
  •  خونریزی: خونریزی معمولا با قاعدگی همیشگی شما مقایسه می‌شود. لکه بینی تحت عنوان ” حضور خون فقط در هنگام پاک کردن خود ” تعریف می شود.
  • درد: درد ممکن است خفیف متوسط یا شدید باشد. طبق مطالعه‌ای که روی 4539 خانم انجام شد، 28 درصد خانمها لکه بینی و خونریزی خود را همراه با درد ذکر می‌ کنند.
  • اتفاقات خونریزی لانه گزینی معمولا کمتر از سه روز طول میکشد و به درمان احتیاج ندارد. از مصرف دخانیات، الکل یا داروهای غیرمجاز خودداری کنید زیرا با وقوع خونریزی های سنگین مرتبط هستند.

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

15 تا از علائم واضح بارداری در روزها و هفته های اولیه از آمیزش جنسی

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • بهار یوشاع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی