مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در حالی که این وضعیت به کودک آسیب نمی رساند، منتها می تواند تاثیرات منفی بر مادر داشته باشد. هنگامی که زنان در طول بارداری بی خوابی را تجربه می کنند، شانس این که بیشتر در معرض تحریک و خستگی باشند، افزایش می یابد. در این مقاله، برخی از علل رایج و همچنین 13 درمان موثر در خانه به طور طبیعی و بدون نیاز به قرص در دوران بارداری را برای جلوگیری از بی خوابی، ارائه کرده ایم.

علل بی خوابی در دوران بارداری

وقتی زنان باردار هستند چه اتفاقی می‌افتد؟ در اینجا لیستی از دلایل محرومیت از خواب وجود دارد:

تغییرات هورمونی

جای تعجب نیست که بی خوابی می تواند مربوط به تغییرات هورمونی باشد. در طول بارداری، سطح پروژسترون که هورمون ترویج خواب و خواب آلودگی در بدن زنان است، تغییر می کند، بنابراین باعث تغییر در بدن می شود. بسیاری از آن ها قربانی شکست های بد و سایر مشکلات گوارشی در کنار محرومیت از خواب هستند. هنگامی که زنان نوزاد خود را به دنیا می آورند، این مشکل به تدریج ناپدید می شود. چگونه بی‌خوابی را متوقف کنیم؟ هنوز سؤال بسیاری از زنان باردار برای پاسخ به تغییرات هورمونی است.

استرس، افسردگی و اضطراب

انتظار برای مادر شدن طولانی است. شادی و خوشبختی داشتن یک کودک فوق العاده است. با این حال، بسیاری از زنان به سختی می توانند تعادل بین برنامه های کاری و سرگرمی خود پیدا کنند. آنها برای تولد نوزاد آمادگی دارند منتها زمان کمتری برای مراقبت از خود و چیزهای دیگر فراهم می کنند. افکار منفی و غرق شدن در مسئولیت های طاقت فرسا، آنها را در شب بیدار نگه می دارد، بنابراین قادر به خوابیدن نیستند.

عوامل محیطی

این یک دانش رایج است که زنان باردار بیش تر، به عوامل خارجی واکنش نشان می دهند. چون بدن آن‌ها وقتی که در انتظار بچه ‌دار شدن هستند، حساس‌تر می‌شود. در نتیجه برخی از دلایل بی‌خوابی آن ها، تغییر در دما از قبیل سرمای شدید یا گرما هستند.

شیوه زندگی کم تحرک

Pregnancy-Insomnia.jpg

در بسیاری از فرهنگ ها، اعتقاد بر این است که برای حفظ ایمنی نوزاد، زنان باردار نباید فعالیت های فیزیکی انجام دهند. این کاملا اشتباه است اگر مادران بدن خود را در روز خود حرکت ندهند، کالری زیادی مصرف نخواهند کرد؛ بنابراین، انرژی که از مصرف مقدار زیادی غذا دریافت می کنند، به هیچ وجه صرف نخواهد شد و منجر می شود که در طول شب بیدار بمانند. یکی دیگر از دلایل اینکه بعضی از زنان در شب نمی خوابند، این است که بعد از ظهر خیلی خوابیده اند؛ بنابراین اگر در طول روز زیاد بخوابند، واضح است که نمی توانند در شب بخوابند.

...

توضیحات بیشتر را در لیک اصلی زیر بخوانید:

بیخوابی در بارداری: 13 نکته ساده درمان بدون نیاز به دارو

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • بهار یوشاع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی