مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

باوری وجود دارد که جنسیت نوزاد را از روی اندازه و شکل شکم مادر باردار تشخیص می دهند. در سرتاسر اینترنت هم مقالات بی پایه و اساس زیادی در این باره وجود دارد. در این مطلب ما نتایج جدیدترین تحقیقات ثابت شده و علمی در این زمینه را به شما یاد می دهیم.

به گفته مجله معتبر وری ول تودی، این ابعاد درواقع هیچ ارتباطی با جنسیت نوزاد شما ندارد. این فقط نشانگر موقعیت کودک، جفت و رحم میباشد و اصلا ربطی به جنسیت نوزاد ندارد. پس اگر شنیده باشید که شکم رو به بالا دختر و شکم رو به پایین پسر است، ممکن است اصلا برای شما درست نباشد.

اندازه و حالت شکم بارداری

حالت باردای شما یکی از چیزهایی ست که اطلاعات زیادی درمورد بارداریتان میگوید. در هر بازدید قبل از زایمان پزشک یا ماما شکم را اندازه میگیرد تا از رشد آن اطمینان حاصل کند. شکم هر هفته در طول بارداری رشد میکند و برحسب سانتیمتر بعد از 20 هفتگی اندازه گیری میشود. پس اگر شما در هفته ی 22 وم بارداری هستید، انتظار میرود که این اندازه 20 تا 24 سانتیمتر باشد.

گاهی اوقات خانم ها با شکم روبه بالا پسر و با شکم رو به پایین دختر دارند. این حتی ممکن است از یک بارداری به بارداری دیگر تغییر کند. برخی خانم ها در طول بارداریهایشان شکمشان بالاتر یا پایینتر میشود. پس این به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اندازه و شکل شکمتان بطور کلی به چگونگی بدنتان، چگونگی رشد رحم و اینکه چگونه هرروز کودکتان خود را در رحم قرار میدهد بستگی دارد.

اگر پزشک یا مامایتان در مورد موقعیت کودک و اندازه و شکل شکم شما نگران است، درمورد آن صحبت کرده و تمام جوانب را درنظر بگیرید. گاهی اوقات یک صحبت کوچک میتواند احساس خوبی به شما بدهد. اگر نگرانی دیگری وجود دارد با یک سونوگرافی میتوانید به ترس هایتان پایان دهید.

حاملگی با فرزند پسر درمقابل حاملگی با فرزند دختر

شما ممکن است نظرهای مختلفی درمورد جنسیت فرزندتان از دوستان و آشنایان درمورد شکل شکم و موقعیت آن (بالا یا پایین بودن) شنیده باشید. بسیاری از فرهنگها و سنتهای مختلف وجود دارد که جنسیت نوزاد را به این طریق حدس میزنند و ممکن است با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. حدس زدن جنس نوزاد بسیار پیچیده تر از آن است و باید از متودهایی مانند اسکن اولتراسوند و سایر روشهایی که پیش بینی صحیحی از جنسیت نوزاد شما ارایه میدهد استفاده شود.

...

برای مطالعه ادامه متن به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

آیا میتوان از شکم و ناف مادر، جنسیت جنین را تشخیص داد؟

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • بهار یوشاع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی