مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بسیاری از زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم حاملگی، درد شکمی را تجربه می کنند. اغلب این دردها بی ضرر هستند و زمانی که نوزاد متولد می شوند، ناپدید می شوند. این مقاله که بر اساس جدیدترین پژوهش های پزشکان تهیه شده است، علت های درد ناف در دوران بارداری را به همراه روش های درمان ساده برایتان بیان می کند.

درد Ù?اÙ?

فرورفتگی ناف نشانه ی این است که قسمتی در نزدیکی سوراخ ناف رطوبت خود را از دست داده است. در دوران حاملگی شاهد تغییرات فیزیکی زیادی به دلیل رشد جنین در داخل رحم هستیم. بیشتر این تغییرات مربوط به شکم بوده همان جایی که ناف تغییر شکل میدهد.

درد ناف در زمان حاملگی

بدن زنان در زمان حاملگی دستخوش تغییرات زیادی شده که این تغییرات تا زمان زایمان ادامه دارد.برخی از زنان از درد و ناراحتی در ناحیه ناف شکایت دارند در صورتی که برخی دیگر اصلا نمی دانند درد ناف یعنی چه. به طور مشابه برخی زنان ممکن است این درد را در یک حاملگی تجربه نکنند ولی در حاملگی بعدی به این اندازه خوش شانس نباشند. آیا شما ناراحتی،درد و یا خارش در اطراف ناف خود احساس میکنید؟ وحشت زده نشوید این یک چیز طبیعی است و در سه ماهه دوم و سوم بیشتر آنرا تجربه خواهید کرد.

نشانه های درد ناف ناشی از فتق ناف

فتق ناف زمانی اتفاق می افتد که روده و یا یک بافت چربی به قسمتی در نزدیکی ناف از داخل فشار وارد کرده که به شکل یک برامدگی یا ورم خود را نشان میدهد.در برخی موارد نادر ممکن است منجر به مشکل حاد شود.

حال چگونه فتق ناف را تشخیص دهیم؟شناسایی نشانه های فتق ناف در زمان حاملگی بسیار راحت است. در زیر چند نمونه از نشانه های درد ناف ناشی از فتق ناف آورده شده است.

  • اگر برآمدگی کشیده و یا گرد در نزدیکی محل ناف خود دارید احتمال اینکه فتق ناف داشته باشید بالا است .
  • درد داشتن در محل ناف به هنگام سرفه،عطسه و یا خم شدن.
  • سخت شدن حرکت در انتهای دوران بارداری

سوراخ ناف “بیرون زده”یعنی چه

“بیرون زده” یک اصطلاح برای سوراخ نافی است که برآمدگی دارد. همانگونه که به سوراخ نافی که حفره دارد ناف “داخلی” گفته میشود.در اکثراً خانمها بیرون زدگی سوراخ ناف را در زمان حاملگی تجربه میکنند. اگر ناف شما (بیرونی) است،بیرون زدگی آن در زمان حاملگی بیشتر میشود. جای هیچگونه نگرانی نیست بیرون زدگی ناف در دوران بارداری نشانه هیچگونه خطری نیست و این یک علامت عادی بوده که اکثر خانم ها آنرا تجربه میکنند. برای آرامش خاطر شما تغییر شکل ناف هیچگونه درد و ناراحتی به همراه ندارد.

چه چیزی باعث ایجاد ناف (بیرون زده) میشود؟

...

ادامه مطلب را در لینک اصلی زیر بخوانید:

علت های درد ناف در دوران بارداری چیست؟به همراه روشهای درمان ساده

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • بهار یوشاع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی