مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

درد کمر در دوران بارداری یکی از عواملی است که باعث آزردگی خانم ها می شود بطوریکه آنها را از انجام بسیاری از کارهای شخصی باز می دارد. ادامه این مطلب را بخوانید تا با جدیدترین اطلاعات علمی معتبر در مورد درد کمر در بارداری، علل، پیشگیری و روشهای موثر درمان خانگی آشنا شوید. بسیاری از زنان در طول دوران بارداری خود دچار احساس ناراحتی در ناحیه کمر می شوند. امکان این هست که کمر درد در هر دوره ای از بارداری تجربه شود. اما به طور معمول این درد در سه ماهه آخر شایعتر است. زیرا در این زمان جنین در حال رشد است و فشار بیشتری به بدن مادر وارد می کند.

در سال 2008 یک پژوهش نشان داد که در طول دوران بارداری امکان مبتلا شدن به کمر درد افزایش مییابد. این تحقیق خاطر نشان کرد که چطور تغییرات حرکتی، هورمونی و عروقی باعث کمر درد می شوند. در پژوهش دیگری مشخص شد که کمر درد یکی از معمولترین شکایات زنان باردار است. در برخی از زنان این درد در ناحیه پایین و برای برخی دیگر این درد در دوران بارداری و پس از آن تا مدتی آنان را ناتوان می کند.

دلایل کمر درد در دوران بارداری

کمر درد در دوران بارداری به مجموعه ای فاکتورها مانند عوامل حرکتی، هورمون و غیره مربوط می شود. دلایل احتمالی عبارتند از:

  1. افزایش وزن – افزایش وزن زن باردار همراه با افزایش وزن نوزاد و رحم فشار خون را در رگ های خونی و اعصاب در لگن و عقب زیاد میکند.
  2. تغییرات در حالت – تغییر در مرکز جاذبه به علت حاملگی منجر به ایجاد یک وضعیت و نحوه حرکت زنان باردار می شود و باعث ایجاد درد یا فشار روحی ایجاد می شود.
  3. تغییرات هورمونی – هورمون و آرامبخش ها در دوران بارداری برای آماده سازی بدن برای فرآیند تولد است که با نرم شدن مفاصل و رباط ها در ناحیه لگن، باعث می شود که رباط ها در ستون فقرات رها شوند، که این خود باعث درد و بی ثباتی می شوند.
  • جداسازی عضلات – بزرگ شدن رحم منجر به جداسازی عضلات شکمی رکتوم موازی عضلات می شود که از قفس سینه به استخوان شکم رسیده است و درد را شدیدتر می کند.
  • استرس – استرس منجر به تنش عضلانی کمر و در نتیجه کمر درد می شود.
  • زنانیکه که پیش از حاملگی افزایش وزن دارند و یا کمر درد دارند در معرض ابتلا به کمر درد بارداری هستند.

...

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

درد کمر در بارداری، علل، پیشگیری و روشهای موثر درمان خانگی

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • بهار یوشاع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی