مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اطلاعات جدید پژوهشی پزشکان جهان در زمینه تأثیر آمپول روگام در بارداری، نکات مهمی را به مادران باردار یادآوری می کند. در این مطلب نتایج جدیدترین تحقیقات را در مورد آمپول روگام در بارداری ارائه می دهیم.

گروه خونی چیست؟

گروه خونی شما در مورد مارکرهای خونی موجود در سطح گلبولهای قرمز خونتان است. گلبولهای قرمز خون می توانند A، B، AB و یا O باشد. این گلبولهای قرمز در سطح سلول دارای پروتئینی بنام RH میباشند. خون شما میتواند دارای RH مثبت باشد که به معنی اینست که دارای این پروتیئن خاص هستید. اگر RH خونتان منفی باشد نشان دهنده اینست که فاقد این پروتئین میباشید. تعلق به یکی از گروهای خونی 4 گانه و RH گروه خونی شما را تعیین میکند؛ بنابراین میتوانید دارای گروه خونی O+، O، A+، A ، B+، B، AB+ و یا AB-باشید. آزمایش تعیین گروه خونی در اولین ویزیتهای پیش از تولد نوزاد در بیمارستان انجام خواهد شد و یا در زمان زایمان گرفته می شود.

به چه دلیل گروه خونی اهمیت دارد؟

اگر زمانی نیاز به انتقال خون داشته باشید باید از خونی استفاده کنید که مانند گروه خونی شما باشد. اگر از گروه خونی متفاوت با گروه خونی خود استفاده کنید حالتان بد خواهد شد. مگر اینکه از گروه خونی O استفاده کنید، زیرا این گروه خونی به افرادی که دارای گروهای خونی متفاوت هستند آسیب نمیرساند.

اگر دارای RH- باشم این موضوع در بارداری ام به چه معنی است؟

همانطور که اشاره کردیم داشتن RH- بدین معنیست که پروتئین RH را در گلبولهای قرمز خونتان ندارید. اگر نوزادتان دارای RH+ باشد و مقدار اندکی از خون نوزادتان در زمان بارداری و یا وضع حمل وارد جریان خونتان شود، بدن شما میتواند آنتی بیوتیکهایی تولید کند که گلبولهای قرمز دارای RH+ را از بین ببرد. محتمل ترین حالتی که ممکن است با خون نوزادتان در تماس باشید در زمان تولد نوزاد است. به همین دلیل است که داشتن RH- در طول بارداری اول به نوزاد آسیب نمیرساند؛ اما در حاملگیهای بعدی اگر نوزاد بعدی شما دارای RH+ باشد آنتیبیوتیکهایی که در مجاورت با خون دارای RH+ در اولین بارداری ایجاد شدند می توانند از جفت عبور کرده و به گلبولهای قرمز حاوی RH+ حمله میکنند.

این عمل حساسیت RH نام دارد که می تواند موجب کمبود آهن خون (آنمی)، سقط جنین، تولد نوزاد مرده، یا یک بیماری جدی در کودکان بنام بیماری همولیتیک نوزاد شود. خوشبختانه، حساسیت RH به ندرت رخ می دهد زیرا زنانی که RH- دارند میتوانند با تزریق موادی موجب توقف تولید آنتیبیوتیکهای کشنده RH + خون شوند.

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

آمپول روگام در بارداری، پاسخ به همه سوالات مهم و نکات مهم دیگر

  • ۹۸/۰۵/۱۲
  • بهار یوشاع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی